24.6.10

Lost

Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er særlig kjent i Oslo. Så derfor hadde jeg vært flink og ordna det så pappa skulle skrive ut et kart til meg på jobben og ta det med hjem til meg. Grunnen til at jeg trengte kart, var at jeg skulle på visning på Majorstua (ikke det mest usentrale stedet, men likevel) Selvfølgelig glemmer han å ta med det ferdig printa kartet fra jobb. Great... Det er ikke tid til å kjøre tilbake til jobben hans så det ender med at jeg må tegne et kart selv. Med kartet i veska forter jeg meg til byen og tar toget inn til Oslo. Ved ankomst Nationaltheatret føler jeg meg rimelig sikker på hvor jeg skal gå og ignorerer "kartet". Det skulle jeg ikke ha gjort. Etter å ha gått kanskje ti minutter i retning jegvetikkehvor, skjønner jeg at jeg umulig kan være på vei mot Majorstua. Varsellampene går for alvor av da jeg ser skilting mot Drammen. I et lite øyeblikk vurderer jeg å følge skiltene hjem og gi opp hele turen. Jeg drar opp "kartet" fra veska, men strekene som skal forestille gater tegna meg grønn markeringstusj stemmer overhode ikke med der jeg befinner meg. Forvirra returnerer jeg til siste sikre holdepunkt: togstasjonen. Derfra klarer jeg på merkelig vis å ta meg til slottet og videre til Bogstadveien. Jeg rekker faktisk visningen med god margin og "kartet" kommer handy med til å finne selve huset. Skrev meg opp på interessertlista, så får vi se hvordan det går. Var maaaange på visning, men det var jo forventa da det var såpass sentralt og billig.

I morgen er første dag på jobb, merker jeg har nerver. Krysser fingrene for at det går greit! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar