19.5.10

Å VELGE VELGER VALGTE

Å velge har aldri vært en lett sak for meg. Jeg liker å ha valgmuligheter, men hater å velge. Velger man en ting, så velger man bort noe annet. Det blir som den gangen jeg måtte velge mellom konfirmasjon i Trøndelag eller bursdagsfest på barneskolen. Eller når jeg måtte velge hvor jeg skulle studere. Eller når jeg måtte velge hvilket hotell jeg og typen skulle bo på i Hellas. Eller når jeg skulle velge hva jeg skulle ha til middag i går... Lista er endeløs, jeg er offisielt en vinglepetter uten like. Nå skal jeg velge mellom tre eksamensoppgaver, en oppgave er utelukka så det er greit, men det to andre er det klin umulig å velge mellom. Har vært inne på tanken om å trekke lapp, la skjebnen bestemme. Men har lært at lappemetoden sjelden funker i praksis når man er vinglete. Noen ganger finner man ut hva man egentlig vil, men når man vet at man ikke vet hva man vil, er saken en annen. Ha rådført meg litt med kjentfolk om hva de ville valgt, og svarene går selvfølgelig i hver sin retning. Det finnes jo selvfølgelig haugevis av gode grunner til å velge både den ene og den andre oppgaven. Det blir ikke bedre av at omtrent halve seminargruppa skulle skrive den ene oppgaven jeg vurderer, mens andre halvdelen skulle skrive den andre. Kanskje jeg bare skal ta den oppgaven nesten ingen ville ta? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar