2.3.10

TELEPHONE


bilde: weheartit.com

Jaja, så ble det gull på Northugen. Ingen penger i kassa for meg denne gangen, men ingen penger til de jeg veddet mot heller. Da er det på en måte greit.

De siste dagene har jeg surfet endel rundt i håp om å finne en ny mobil. Det har ikke vært lett å finne en perfekt en i min prisklasse (som forsåvidt er nærmest mulig null med abonnement). Vil at mobilen skal ha muligheter for å koble seg på trådløse nettverk og da trenger man Wi-fi eller WLAN (har jeg snappet opp etter samtaler med folk med peiling). Desverre så har ingen av de billige telefonene med internett oppkoblingsmuligheter dette. Åh. Skulle jeg ha valgt helt fritt ville jeg hatt en iphone, men det sier seg selv at å kjøpe en telefon som er like dyr som pcen min er helt uaktuelt. Da kjæresten kjøpte seg HTC Touch telefon til en firesifret sum jeg ikke engang vil nevne her, var jeg nok den hardeste kritikeren. Hvordan kunne ha bruke SÅ mye penger på en telefon liksom?! Vi kunne fått en FIN sydentur for de pengene. En telefon er trossalt bare en telefon. Det mener jeg vel forsåvidt ennå, men... Hvor greit er det ikke å ha en telefon som er tilnærmet lik en data, en mp3spiller, et kamera og ser bra ut i samme slengen? Jeg slites mellom to sider ved meg selv her. Gleden når jeg får en ny teknisk duppeditt er i stor. Holdt på i evigheter med utforskingen av min nye ACERpal. Hadde egentlig ønsket meg en MAC, men da ACER I døde brått måtte jeg skaffe en erstatning fort. Økonomien satt stopper på MAC-drømmen, men den lever enda. Og iphone drømmen. Hvorfor liker jeg så godt tekniske ting når jeg bare ødelegger dem? Har ikke tall på hvor mange ipoder og mobiler jeg har ødelagt opp gjennom. Hm. Lurer på om jeg skal legge mobilplanene litt på vent, mobilen min er ikke helt kaputt enda. Det går faktisk å ringe med den og sende meldinger. Mottaget av meldinger og samtaler er noe redusert, tipper jeg mottar ca 80 prosent av meldingene jeg blir tilsendt og kanskje 90 prosent av samtalene. Det har faktisk gått helt bra hittil med en vekkeklokke som bare vibrerer og ikke gir fra seg lyd. Høytalerfunksjonen savner jeg vel heller ikke noe særlig, har oppdaget gleden ved handsfree.

On second thought: Det er på tide med ny mobil, jeg må bare justere forventningene litt kanskje? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar