25.1.10

SPARETILTAK

Bilde: www.weheartit.com

Nå er det litt under to uker til jeg drar til Dublin! Gleder meg masse til alt bortsett fra flyturen. Som det systematikeren (kontrollfreaken) jeg er, har jeg gått gjennom økonomien for å se hva jeg kan bruke der borte. Det var ikke overflødig med cash, men nok til at vi får kost oss og shoppet bittelitt :) MEN: smart som jeg er tenkte jeg at jeg samtidig skulle sjekke hvordan vi lå an med strømbruket hittil i januar (siden jeg først var i gang med en økonomisk gjennomgang). Og det var ikke oppløftende greier. Vi hadde brukt 1500 kr på 15 dager! Altså blir det 6000 kr (på to måneder) hvis vi fortsetter i samme tempo. Hjelp. Jeg syns det var i overkant mye. Jeg skylder på den nye ovnen fra elkjøp. Den har riktignok holdt oss varme og gode, men at den var så strømbesparende som elkjøpmannen skulle ha det til tviler jeg på. Så: Strømsparetiltak mottas med stor takk om noen skulle ha noen lure tips for å redusere strømregningen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar