21.1.10

NOEN GANGER ER DET ALLRIGHT

I går hadde jeg en sånn dag hvor alt bare klaffer. Jeg var über-effektiv, stod opp ganske tidlig, fikk ordna masse (treningsplanlegging og bestilling av Dublintur blant annet), bakte brownies og fikk trent! I tillegg fant jeg ut hva jeg mest sannsynligvis gjør etter jeg er ferdig her i Bergen. For om et år er jeg ferdig med bachelorgrad om alt går etter planen. Da trenger jeg å gjøre noe nytt. Så håper at det jeg drømmer om går i boks, men det krever endel jobbing og penger. Så da blir jeg nødt til å skaffe meg en ordentlig jobb asap (les:etter dublinturen med kjæresten). Har for tiden kun en liten trenerjobb, men den gir dessverre ikke så mye penger. 

I dag dagen mostly vært grå, har vært i halvdårlig i form. Klarte tilogmed å glemme lommeboka mi da jeg skulle på cafe. Så i dag er jeg offisielt et stort surre-hue. 

Nå venter jeg på at rundstykkene jeg har bakt skal heve seg ferdig, så jeg kan få meg noe kveldsmat. Sist jeg bakte brød smakte det papp. Krysser fingrene for at rundstykkene smaker bedre, på tross av at det er samme deigen.

Over og ut.

2 kommentarer:

  1. SV: Takktakktakk! <3 Nei, du, det har seg nemlig slik at Universitetet i Oslo har VELDIG lite penger. Som følge av dette har også Psykologisk Institutt veldig lite penger. På grunn av denne pengemangelen har PSI ikke nok penger til å betale for mer enn én sensor per eksamen, og på grunn av dette har studentene forlangt å endre karaktersystemet til bestått/ikke bestått, ettersom det ikke er forsvarlig å ha bokstavkarakterer med bare én sensorvurdering til grunn. :) Dessverre.

    SvarSlett
  2. Man får litt mindre press på seg når det bare er bestått/ikke bestått, ja, men som du sier blir det MYE vanskeligheter som følge av det også, både i forhold til fremtidige arbeidsgivere og dersom man for eksempel vil studere videre i utlandet og sånt. Det er rett og slett trøblete! Og så vidt jeg vet vil det kun stå bestått/ikke bestått på vårt endelige "karakterkort", men ting kan jo endre seg for alt jeg vet... Men ja, så vidt jeg har fått med meg må man i de aller fleste tilfeller få en C eller høyere for å få bestått. :) Så det er jo greit i alle fall!

    SvarSlett